دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۴۳:۲۰

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز‌جنوب خبر داد:
اجرایی شدن طرح پژوهشی ازدیاد برداشت
ایران دریلینگ: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب از اجرایی شدن 6 طرح پژوهشی ازدیاد برداشت با همکاری مراکز علمی و پژوهشی خبر داد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، بیژن عالی پور هدف اصلی از اجرای پروژه‌های پژوهشی ازدیاد برداشت از مخازن نفتی با همکاری مراکز عملی را، انجام مشاوره علمی و اجرای این پژوره‌های پژوهشی برای افزایش ضریب بازیافت نفت و بهبود روش‌های تولیدی از مخازن عنوان کرد. وی افزود: ازدیاد برداشت از مخازن در قالب یک طرح دراز مدت 10 ساله با همکاری و همراهی شرکت ملی نفت ایران، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی منتخب با هدف بهبود روش‌های تولید فعلی و افزایش ضریب بازیافت از مخازن نفتی اجرایی می‌شود. وی شرکت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب را اصلی‌ترین مجری طرح ازدیاد برداشت در وزارت نفت اعلام کرد و گفت: در فاز نخست این طرح، 9 میدان نفتی از سوی شرکت ملی نفت ایران برای واگذاری به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور انتخاب شده که 6 میدان در حوزه فعالیت مناطق نفت‌خیزجنوب واقع است.
 
عالی پور توضیح داد: در فاز نخست اجرای طرح ازدیاد برداشت، بیش از 65 درصد میادین در حوزه فعالیت مناطق نفت‌خیزجنوب است که بدون شک این مسئله بیانگر وجود پتانسیل مناسب برای اجرای این طرح در این شرکت است. وی میدان‌های مشمول طرح پژوهشی ازدیاد برداشت از مخازن نفتی را شامل اهواز، گچساران، کوپال، منصوری، کرنج و بی بی حکیمه اعلام کرد و گفت: پروژه پژوهشی در این میدان‌ها به ترتیب از سوی پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه صنعت نفت، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن اجرایی می‌شوند. عالی پور برگزاری جلسه‌های متعدد مدیریتی و کارشناسی به‌منظور بررسی روش‌های اجرایی طرح ازدیاد برداشت، ارائه اطلاعات و عملکرد میادین به برخی دانشگاه‌ها، بازدید میدانی از تاسیسات مربوطه قبل از انعقاد قرارداد رسمی، آماده‌سازی دفتر اختصاصی برای مجریان پژوهشی با تجهیزات لازم برای انتقال سریع اطلاعات و همچنین برگزاری جلسه‌های مشترک با کارفرما را از اقدام‌های انجام شده از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب در راستای عملیاتی شدن طرح پژوهشی ازدیاد برداشت از میادین اعلام کرد.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب افزود: همچنین تمام اطلاعات میادین منتخب برای تحویل به مشاوران پژوهشی هر میدان آماده شده است. عالی پور از انعقاد نخستین قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌ها در بهمن ماه امسال در اهواز خبر داد و گفت: پس از آن قرارداد سایر میادین با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی منتخب امضا می‌شود. صنعت نفت با بیش از یکصد سال سابقه تولید از مخازن نفت و گاز همواره به عنوان مصرف‌کننده تکنولوژی محسوب شده است. وجود کارشناسان با تجربه، داشتن اطلاعات کافی از مخازن کربناته و تنوع میادین تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب شرایطی به وجود آورده تا در صورت بکارگیری پتانسیل‌های علمی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بتوان امید داشت در آینده نه‌چندان دوری شاهد دستیابی به تکنولوژی بومی در زمینه‌های مختلف نیازهای صنعت ازجمله ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز باشیم.


  کد خبر : 538
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :